söndag 14 april 2013

dance the night away

en härlig kväll.
med härliga tjejer.
erotiskt tema.
tolv  damer i olika skeden i livet. 
öppna och varma.
och fem av oss gick ut i natten.
vilse i visby.
vätskedepå längs vägen. 
och klockan som gick. 
så gjorde vi dansgolv på surfers. 
tills ljusen tändes och några drog på efterfest.

jag gick hem.
glad. 
det är så skönt att vara glad. 

det är inte så att man måste berusa sig för att ha roligt. 
det är inte så alls. 
men.

är det inte något berusande över de där sena nätterna? 
något speciellt att omge sig av människor som bara vill ha roligt. 
i skydd av mörkret kryper det bästa fram. eller det värsta.
det som gömmer sig för dagsljus likt vampyrer. 
det där riktiga som är så undangömt att folk tror att det är det som är på låssas. 
jag älskar sånt!

bara omge sig av musiken. förväntningarna och skratten i luften. 
slukas.

ibland vill jag bara vara hemma. 
ibland vill jag bara ut. 

ut och se vad natten har att ge. 
vilka vägar man ska bjudas att vandra. 
det är gränslöshetens möjligheter. 
jag har inget ansar. 
ingen att ta hänsyn till. 
förutom. MIG.
egogirl.
möjligheten att helt hämningslöst bejaka nyfikenheten. 
farligt farligt men ack så härligt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar