torsdag 18 april 2013

jag älskar hockey.


jag älskar hockey.
en sanning med modifikaton.
jag älskar ett hockeylag och en hockeykultur som finns i den stad jag kommer från.
det är känslor som inte går att måla upp för den oinvigde.
som en hemlig kodex för oss som har rötter vid det vita bergets fot.
det där som förenar hela bygden.
som allt jag älskar handlar det om känsla, passion och gemenskap.
det där som lyser upp hela halvåret när solen frånvarar 23 timmar om dygnet.

jag är skolad in i det.
jag älskade inte att sitta på ladan varje söndag när jag var 7år och mina bröder spelade.
när jag blev 12-13-14 och killarna i klassen spelade började inställningen ändras....
i min familj älskar vi hockey.
i min stad. (kanske för att det är en liten stad med begränsat utbud men det kvittar...)
det är mitt arv.
mina gener.

supportrar som stöttar de sina. "vad som än krävs".
respekterar spelet och motståndarna.
utan hat mot motståndarlag.
som Rocky. fokus på sitt.
det är familjärt på något vis.

och ikväll har Skellefteå tagit SM-GULD.

jag älskar bert: "vi har gjort det tillsammans".
familjärt.
nästan så jag vill grina lite.
(jag grinar ofta till idrottsprestationer)

grattis skellefteå. <3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar