fredag 26 april 2013

It's alive

Jag med!
Livet på ön är fint.
Även om det regnar idag, typ som det gjorde den där kvällen i Philadelphia så är våren på G.

När man jobbar med MI är tanken att man ska hålla koll på rättningsreflexen.
Det är fint!
Vissa saker triggar den.
Som det här jäkla tjatet om att det är dyrt att äta hälsosamt.
Det kan vara dyrt.
Behöver inte vara.
Jag blir provocerad när folk frånsäger sig ansvar för sina egna val.
Använd hjärnan.
Eller be om hjälp.

Många här på ön har det knapert.
Jag med förvisso,
Men jag lever glad ändå!
"Det finns inga problem" som lillebror säger.

Ekonomi tillåter inte spec mycket fint kött, lax, eller kyckling.
Ofta är det bra pris på något.
Pasta, ris, potatis är billigt, bönor, linser likaså.
Frukt och grönt varierar.

Säg inte till mig att du vill men att det inte går. Säg att du inte vet hur. Eller stå för att motivationen inte finns.
Det är inte för min skull du ska äta bättre.
Vinsterna ska vara dina.

Hur som helst. Så här i slutet på månaden har det bla blivit den klassiska studentspoppan -bulgarisk linssoppa! Gott! & Matvetts - gröna ärtsoppa! Gott!
Det är såklart inte materotik, men det fyller sitt syfte. Varje måltid behöver inte vara fest. Eller?
Billigt och inte direkt hälsovådligt.
Behöver såklart kompletteras.
Bröd, avokado, ägg..make it work!

Nog om det.
Jag gick vilse.

Jag har målat vidare också.
Harmonin.
Puss!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar