lördag 13 april 2013

tjejfest

jag är lite av en yes-girl. som ni kanske vet.
tanken var att det skulle vara något positivt.
det har det inte alltid varit kan vi väl konstatera när vi tittar i backspegeln.
från början handlade det om att utforska okända vatten.
inte säga nej till något man eg inte vet något om.

try everything once. hur ska man annars veta?
det löser sig. det har det alltid gjort hittills. på ett eller annat sätt.
går det så går det. om inte blir det alltid något.
vad är det värsta som kan hända, och hur farligt är det? alltid lär man sig något.

äventyr och katastrofer har avlöst varandra.
farhågor har bekräftats och förkastats. på gott och ont.
men om vi tittar på mig idag så har det löst sig.
jag vill inte leva ett fegt liv.
jag vill inte ha tråkigt.
och jag vill inte begränsas av förutfattade meningar.

även om jag vill ha lugn och ro.
det ena utesluter inte det andra.

well.
nu säger jag av vana 'ja' lite för ofta.
och 'nej' lite för sällan. .
för man bör sätta gränser också.
så jag har ägnat mig åt att modifiera.
balansera ut.

hur som helst.....
så ska jag på någon form av tjejfest ikväll.
min hjärna är helt inne på hockeyspåret.
och 'tjejfester'...hmmm.
som newgirl gäller det att vara med.
det blir säkert roligt.
om inte kan man faktiskt gå hem ....
ser ni?
enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar