söndag 6 januari 2013

Klimatförändringen

nästan vår i visby.
den där tiden på året precis innan det börjar grönska.
och hit kom jag direkt från fullfjädrad vinter i norrlandet. 
de vinterkläder jag hade när jag steg iland verkar just nu långt överflödiga.
märkligt. nästan  spöklikt. 

jag klev i mina gamla ecco extreme viking.
viking kändes passande och goretex verkade smart.
så begav jag mig ut när jag vaknade.
i morgon ska jag vara på jobbet ser ni.
& eftersom lokalsinne inte är något jag begåvats med tog jag det säkra före det osäkra och rekognoscerade lämplig färdväg på morgonkvisten.

första känslan här är nästan ljuvlig. fairytale city.
det trollska i allt gammalt som andas här.
muren. alla små hus och gränder.
havet.
det är svårt att få nog.
så lätt att drömma sig bort....
konstnärssjälen och filosofen i mig sjunger (falskt).


torget.



domkyrkan.

min polstjärna. med vattentornet i sikte hittar jag hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar