tisdag 9 juli 2013

Semestermode

Jag har klivit in i semestermode. 
Jag ska komma ner så långt i varv jag någonsin kan. 
Ta dagen som den kommer. 
Promenera långsamt. 
Andas långsamt. 
Äta långsamt. 
Träna semesterstyle. 
Utan tankar på prestation. 
Bara för att svettas andas vara. 
Det är min plan. 
Det är mycket jag vill hinna och tiden är kort. 
Semester = tid att ladda energi för ännu ett arbetsår, boosta för att orka ha ett härligt liv. 
Jag ska lata mig och njuta av det. 
Sen drar vi inte paralleller mellan att bli totalt förslappad, eller äta skit och dricka öl varje dag. 
Eller jooo kan hända det blir öl varje dag eller lite rosa, men ju DET gör ingenting. 
Gott för den själsliga hälsan utan att skada sen fysiska nämnvärt... 
Min grund är lagda och mitt liv balanserat året runt. 
Semester inbjuder bara till lite mer av det goda (som JAG njuter av) under en kortare period. 
Förneka er inget ty livet är kort, eller långt.... Lev starkt. 
Och njutbart. 
Vad gör DIG lycklig?
Hur samlar du kraft? 
När gav du dig tid att vila och växa laka och reflektera? Kropp och tanke. 
Semestermode.
Allting på ren vilja.
Det finns inga måsten. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar