fredag 5 juli 2013

planering schlamering

planerad halvdag 
blev oplanerad övertid
men det gjorde inget
jag älskar mitt jobb
inte varenda del av det 
att påstå det vore att ljuga
och det lärde vi oss som små att det var fult
ändå verkar de allra flesta människor i vuxenlivet ha svårt att just hålla sig till sanningens ord
medan andra har mer svår att hantera när någon faktiskt gör det
men det som är tyngden i det
mitt jobb alltså
och de patienter som jag bestämde att gå den där extra milen för idag
att slå igång på alla cylindrar
tänka utanför lådor

två slitiga veckor
stresshjärna och dålig sömn 
jag älskar att ha semester
min mage är öm och ser ut som på en gravid just nu 
jag har städat. och tvättar 
försökt packa. 
men det känns omöjligt
puh 
i morgon bitti tar jag färjan 
häng med jill<3 inleder 4 underbara veckor 

inte så illa med det här lilla livet inte 



PUSS PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar