tisdag 12 februari 2013

teorier

som jag snickrar själv
går det så går det är mitt måtto i livet
jag tror inte att det är farligt att träna när man är förkyld
jag vet såklart att det finns en massa forskning
men jag jobbar lite mer erfarenhetsbaserat när det gäller mig själv

om jag är så pass förkyld att det gör ont eller så
då låter jag väl bli
eftersom att jag bara vill att det ska vara roligt och härligt
jag tvingar mig ju aldrig för sakens skull

min teori är att man faktiskt kan bli friskare
och inte tvärt om
av att svettas åtminstone lite lagom
förmodligen vill jag tro att det är så
och har därför levt efter den här teorin

idag vilar jag för andra dagen
det är inte så längesen jag var förkyld
(wtf btw!?)
och då gjorde jag som jag alltid gör
körde på
aldrig blev jag kry
vilket i sin tur ledde till en långdragen period (vecka? allt är relativt kom ihåg det)
men halvdana träningspass


nu testar jag en ny variant
vila
jag ger det fyra dagar

summan av kardemumman
lite och halvdant
sällan och 100% igt kan väl där någonstans gå på ett ut

så får vi se
om det är som "alla" säger....
eller om det där med vila vid förkylning är lika överskattat som jag tror

just nu käns det skönt
jag känner mig rätt sprängd faktiskt.
men det är ju alltid skönt att vila någon dag.

planeringsdag
följt av föreläsningsuppdrag nu på kvällen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar