måndag 11 februari 2013

Nonono

jag älskar måndagar
vilket förefaller snedvridet för många
provocerande för andra
och väldigt trevligt för några få

jag vaknade tidigt
efter ingen sömn alls
någon hade till min förvåning kört ner en hel hög med rakblad i min hals
jag frågade mig själv och jesus kristus; varför?!
men fick inget svar från varken honom eller mig
och beslutade mig för att gilla läget
jag vet inte vilka möjligheter jag hade att släta över mina oförlåtna synder där och då i alla fall

sen vet ni
har det brunnit hela dagen
vissa dagar bara är sådana
och jag har sprungit runt och försökt släcka eldar
som om jag var en ensam brandman mitt i skärselden

nu brinner det bakom mina ögon lock
(av trötthet ej av tårar)
och jag har kommit på en grej
jag ska låtsas att jag är bra på att säga nej
det är ingen som känner mig här
jag ska säga så mycket nej
att folk tror att det är det enda jag kan säga
fake it until you make it!
känns briljant.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar