torsdag 7 februari 2013

bokstäver

ibland så tror jag på allvar att jag har en bokstavskombination.
mina vänner. älskade vänner med mer insikt i ämnet.
säger att det nog inte är så. trots allt.

& det spelar väl egentligen ingen roll.
om min hjärna är lite snabb.
& det är svårt att hålla fokus långa stunder.
jag behöver väl ingen stämpel på att det är så.
det skulle ju fortfarande vara som det är.

allting ska ha etiketter. hela tiden.
jag blir tokig på det här med att människor stoppas i fack.
både rent kliniskt.
& privat.
tjopp.
sån är du. punkt. 
in i betonglådan.
du kommer aldrig ut.
som att livet inte är en process.
& vi flyttar oss runt mellan facken som när vi som barn lekte hela havet stormar.

MEN.
ibland önskar jag att jag kunde ta ett piller som fick allting att lugna sig. 
när jag blir trött på mig själv.
som när jag känner mig som en obstinat tonåring mitt i möten.
inte så ball faktiskt.

möten. det enda jag inte gillar med mitt jobb.
det är så mycket prat på möten. om möten.
om varför vi har möten och vilka möten vi ska ha.
omikring. 
ineffektiviteten provocerar varenda rastlös cell i min kropp.
& jag verkar vara den enda som känner så....

ufo?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar