torsdag 14 februari 2013

Alla Hjärtans dag


jag är inte emot alla hjärtans dag.
jag har bara aldrig lärt mig att uppskatta blommor och choklad.
sådär sockersött och påklistrat.
kärlek är min religion. 
visst ska vi sprida och fira den varje dag.
men en hel dag vigd åt att fira denna fantastiska sak är väl inte så tokigt?
kräma på lite extra bara.

kärlek är svårt att överdosera.
socker däremot......

och i motsats till feta tisdagar.
kladdkakedagar.
(som om vi bortser från jag personligen tycker att semlor är obehagligt, säkert kan vara trevligt) 
borde samhället utnyttja valentindagen till att faktiskt få oss, invånarna i världen, att tänka på våra hjärtans hälsa.
blodpumparna i vår kropp.
hur sköter vi om dem?
hur ska vi göra för att få dem att slå i takt med objekten för vår kärleks, så länge som möjligt?

tänk vilka jippon träningscenter, restauranger, kommuner, skolor, hälso- och sjukvård skulle kunna ha under banderollen:
alla hjärtans dag. 
utan gelegodis.
lopp. föreläsningar. blodtryckskontroller. frågesporter. tävlingar. hjärtvänliga luncher, projektarbeten, temadagar.
vad sjutton som helst!
egentligen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar