torsdag 29 augusti 2013

Jag är värd allt

Eller är jag det? 
Det är klart jag är. 

Hur flyktig en lycka än må vara. 
Jag håller den med öppen hand. 
Aldrig förmörka. Aldrig förringa. 
Just idag är jag stark. 
Whatever will be. Will be.

Blixtvisit blev något annat. 
Roligt. Mysigt. Fantastiskt.
Det kanske är för bra för att vara sant. 

Och de här spökena jag lever med. 
Kämpar med. Eller mot. 
Medan mitt barnsliga leende okontrollerbart sprider sig. 

Jag brukar säga; det är värt det. 
Att kämpa alltså. Med mig själv.

Fia säger; DU är värd det. 
Det är en viktig poäng hon gör. 
Varför tänkte jag inte på det? 

Ge sig själv vad man behöver och ta vad man kan få. 
All lycka är bra lycka. 
Liten eller stor. 
Vi är alla värda den.

Gamechanger. 
Mitt barnsliga hjärta och mitt barnsliga leende. All about you!

För NU.
I morgon - who knows?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar