fredag 19 juli 2013

gamechanger

och gamla mönster.
jag har inte stannat en sekund sedan jag kom hem.
fyllt tiden . flytt rastlösheten.
sena nätter. långa dagar.
idag kunde jag inte vakna.
låg i sängen till klockan var halv fyra.
då hämtade pojkarna upp mig och vi gick ner på trästock.
underbar gratisfestival.
på torsdagen såg vi JOHNOSSI.
en närmast religiös upplevelse.
frälsning.
jag visste att de var ett bra band.
men live.
you had to be there.
det var kallt och regnade. det har det gjort mer eller mindra konstant sdan jag kom.
men vi log.
jag i mina kängor från 2008 och någon gammal reklam-tröja jag rotat fram i en garderob.
pappas läckande regnjacka från 1970-talet.
sådär sunkigt och härligt.
ingen bryr sig.
det är inte viktigt.
grabbarna och jag.
och en plötslig längtan efter någon annans armar runt min midja.
wtf. gamechanger?

idag blev det en tidig kväll.
jag är hemma.
själv.
jag behöver nog det ikväll.
efter 3 veckor med konstant sällskap.
jag filosoferar.

i morgon ska jag träffa min bästa bäste vän Ice.
och dricka öl i goda vänners lag. (igen)
vår egen rockstar spelar på trästock. och dileva.
den där familjära känslan.
blondinskämten. ironin.
får mig att må bra.
det är vilsamt för själen.

fattas bara att tjejerna var lediga och hemma också.
man kan inte få allt och jag får så jäkla mycket.
så jag tänker aldrig klaga.

och gamechanger.
mer om det vid ett annat tillfälle.

tack och PUSS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar