söndag 2 juni 2013

sommar

jag jobbar heltid nu.
det gör mig glad. och fredagstrött. 
men så kliver man ut och det doftar syren i vindarna som varmt leker runt ansiktet.

ett sms om rosé i kvällssolen från nyfunna vänner.
det finns ingen anledning att avstå.
ingen vilja heller.
spontant och mjukt.
en fin kväll med nya bekantskaper.
som att den här slutna världen börjar luckras upp.
släppa in. eller kliva ut. 

grillkväll på landet lördagen efter.
eld i öppna spisen och samtal om livet. 

och på söndagen har jag inte vilat.
tvättat. lagat matlådor. städat. tränat.
och just det.
nackenchockat en granne som kom för att åtgärda min nedfallna skafferidörr.

att leva i nuet är en konst.
jag älskar den konsten.

jag trodde aldrig att jag skulle må så bra som jag gör nu.
igen.
jag har kraft. och lust. 
jag behöver inte kämpa för den på samma sätt längre.
inte just nu iaf.
det bara finns där.

allt jag äger här har jag skaffat mig själv.
glad och tacksam över de människor jag möter.
och dem jag har i ryggen.
stolt över den satsning jag gjort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar