söndag 24 mars 2013

Little wiskey girl

Jag var bjuden på min första riktiga fest här på ön igår.
Fantastiskt trevligt.
Jag älskar att gå ut i perioder.
Vimmlet. Ljusen. Dunket.
Lika rusig och lycklig som jag kan känna mig efter 37 backintervaller.
Lika levande kan jag känna mig mitt i okända nätter.
På ett annat sätt.
Rysk roulette.
Jag drivs av nyfikenheten och där går rastlösheten hand i hand.
Förmodligen ett stört beteende.

Svart och vitt.
Två färger, men bara en i taget.
Och balansen dem emellan.

Hon som längtat efter trygghet och rutin hela sitt vuxna liv men aldrig kunnat hantera det.

Här kan jag ju inte bo sa jag häromdagen.
-Redan? sa han ...alltid påväg bort.
Fast jag uppfattar det inte så.
Jag VILL ju hitta hem. (det är dit jag är påväg)
Men aldrig sitta fast.

Idag har jag ont i halsen.
Låg på lur redan igår.

Jag längtar hem. Och när jag säger hem nu, menar jag Norrland.
Där mitt hjärta är.
Som typ de flesta söndagar....
Det går över.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar