söndag 17 mars 2013

Besök

Det är lite torftigt här på inläggsfronten.
Jobb och vardag blir inga noveller som säljer.
Min bästis har varit här i helgen.
Jag har sjungit lovsånger till henne 1000 gånger.
Men jag kan sjunga några till.
Som vi skrattat.
Förfärats.
Och haft det bra.
I min omöblerade lägenhet.
I min nya stad.
På restauranger och stadens enda öppna nattklubb den här tiden på året.
Vi har vandrat, druckit vin och ätit och surrat om livet.
Typ så som vi alltid gör.
Klackar på och ut i vimlet.
Vi hade tur och svenska flottan hade flutit iland.
Sjömän!
Ni vet att jag älskar dem.
Och jag älskar Fia. Hon är med mig även när hon inte håller med mig.
Står ut när jag behöver slamsa.
Säger ifrån när jag går över gränser.
Vi har roligt. Ger och tar.
Visby visade inte sina bästa sidor men jag hoppas du hade lite kul.
Jag behövde verkligen din närvaro.
Boostad!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar