söndag 24 februari 2013

Vårvintern

Jag kunde låssas en stund att det var lika fint som i Norrlandet
Tills jag utsatte mig för ett Instagram besudlat med bilder på längdskidåkning
Snöskotrar på fruset vatten
Korvar över öppen eld....

Det är ju fint här ändå.
Visst kanske gräset är grönare på gården bredvid, men duger inte gräset på din tomt?
Faktiskt.

Det är söndag.
Veckans jobbigaste dag för mig.
Om än jag prövar att vira hjärnan runt dem på nya sätt.

Ibland går det fint och jag njuter sådär på riktigt ända in i märgen.
Söndagar som idag går det lite sämre......
Och ändå är det inte alls så tokigt.
I det större perspektivet.

Allt är relativt.
Det kan vara så mycket värre.

Mitt sämsta ligger flera ljusår tillbaka i tid.
Jag minns det.
Referenspunkt.
Det är synd att klaga.
Synd.

Öppna dina ögon och se dig omkring.
Är du verkligen så fattig som du tror?

Ö-kärlek


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar