tisdag 15 januari 2013

Vatten

över mitt huvud?
nej.

jag låtsas att jag vet.
även om jag inte har en aning.
sen löser jag det.
jag känner mig stimulerad.
och en aning upprymd.

blir det fel får jag rätta till det.
jag lär mig inte genom att fega.
så tänker jag. 
inga problem.

jag har inget som helst prestigetänk i mitt nya jobb.
inte överhuvudtaget i livet tror jag.
eller?
en fråga är bara en fråga.

så håller jag mig flytande en bit in i vecka två.
idag hade jag det lite hett om öronen.
positiv stress!
längesedan jag såg röken av någon sådan.

hoppas att det fortsätter såhär.
peppar peppar.
jag blir alltid rädd när det går för bra. 
för länge.
& får tala mig själv lite tillrätta nu.
för att inte måla fula gubbar på väggarna i mitt nya hem.

livet måste ju vända någon gång.
kanske den gången är nu?
jao.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar