tisdag 8 januari 2013

Slagen hjälte


det finns en person i min närhet.
en av de bästa.
han har ett måtto.
'det finns inga problem'.
det är ett bra måtto tycker jag.
även om jag mer får försöka övertyga mig.
medan han helt naturligt har den livssynen.
han är som baloo björnen.
kanske lite smartare.
men ni förstår.

min mentor vabbade idag.
inga problem tänkte jag.
får säga att jag är ganska nöjd ändå.
det kan inte bli mer än fel.
& de flesta fel kan man rätta till.
inga problem alltså.

det är märkligt att man kan bli så trött.
bara av att allt är nytt.
nästintill vansinnigt.

när jag slutat jobbet cyklade jag lite vilse.
igen.
det händer så lätt.
för att man bara vill titta lite mer lite längre bort.

döden.
i morgon vill jag träna.


godnatt min skatt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar