söndag 2 december 2012

Processen

det kommer såklart skrivas mer här när flytten är gjord och jag stigit iland.
just nu snurrar allt på som vanligt.
trots att ingenting är det.

har berättat för den sista viktiga personen om flytten.
har dragit på det.
av flera anledningar.
mycket har handlat om timing.
& att jag inte velat inse att vi tappar greppet ännu en gång.
förnekelse från min sida.
hur personen i fråga ser på saken förblir oklart.
som vanligt.
men jag vet hur jag ser på det.
det känns sorgligt.
det är en månad kvar.
jag hoppas vi inte ger upp än.
att vi suger den sista musten ur.
hela vägen in i döden.
nåväl döden är det ju inte.
men förmodligen för oss.
även om det kommer leva förevigt i mitt lilla lockiga huvud.

vackra människor.
ah. det är ff väldigt blödigt och nostalgiskt.
jag vill liksom samla alla.
älska alla.
krama alla.
gråta en skvätt och så vidare.
och det blir faktiskt bara värre med tiden.
störtlöjligt.
men jag får väl leva med det.
förvirringen.
känslorna i virvelvind.
det är tom lite mysigt.

det är dags att börja ta tag i det praktiska.
fick mitt hyreskontrakt i helgen.
lyckan.
fjärilar i magen och klumpen i halsen.
konstig men härlig kombo.

ikväll ska vi på bio.
jag är inte helt kry så det blir fint.
blondie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar