söndag 6 oktober 2013

Fin helg.


Jag har en övän. Tess. 
Hon är nästan 10 år yngre än mig.
Det märks inte. 
Vi möts på mitten någonstans. 
Hon är en sådan som blev självklar väldigt fort efter vårt första möte. 
Det bara är. Enkelt. Galet. Och så väldigt väldigt roligt.
Vi är förmodligen rätt farliga för varandra i vissa lägen. 
Men det är det bästa av allt. 
Att kunna byta en blick och se hur samma tanke blixtrar till i ett annat huvud. 
Grymma grymma tjej. 

Sushi, Cava och Munken. 
Dansa. Pausa. 

Jag har sänkt mitt skepp. 
Förberett mig mentalt på att vinka adjö till världens finaste kapten.
Både lättad och sorgsen. 
Jobbar på att mäkla fred med det. 

I morgon åker jag till Sthlm på utbildning. 
Ska bli så himla roligt!


Kram på er kamrater
Jag saknar er!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar