söndag 23 juni 2013

Midsommar



Har vi firat även på ön.
Folk älskar midsommar. 
Själv har jag inga jättestarka traditioner då jag genom åren varit både här och där. 
När det kommer till samlande högtider vill jag vara med nära och kära.
Det är vad jag uppskattar långt över mat och sprit.
Det är vad mina midsomrar haft gemensamt de senaste åren.
Olika nära och kära.
Som newgirl hade jag inga stora förväntningar. 
Glad att vara inbjuden att ta del av andras traditioner.
Kanske skapa nya.
Valde att hänga med ett gäng ute i Tofta. 
Ganska 'klassiskt' med blomsterkranstillverking sillar, jordgubbar, grillat, snaps, vin,  kubb, och varpa (gotlands nationalsport). 
Vid midnatt gick vi ner till stranden och dansade till 'Rilles liveact' som spelade på afterbeach:en. 
Sedan promenerade vi i fullmånens sken tillbaka längs med havet. 
Hängde under filtar och drack mera vin till solen gick upp igen.
Här är solen inte uppe dygnet runt. 
Som ni hör.
Det kunde varit magiskt. 
Och visst fanns det stunder av feeling.
Bland meddelanden från hemlandet och bilder på midnattssol och allt som är familjärt.
....., ni vet när något fattas. 
Hade sällskapet varit NI. 
Åtminstone någon av er.
Hade jag kallat det perfekt. 
Jag får nöja mig med nästan. 
Och komma ihåg att tack min lyckliga stjärna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar