måndag 21 januari 2013

So far so good

För att sammanfatta lite. 

Har jag alltså tagit mitt pick och pack
Lämnat mitt norrländska hjärta i en snödriva 
Och klivit iland på en liten Ö

Det är två veckor sedan
Inte en enda vikingahövding har jag sett till än så länge
Men det ligger något i luften här

Jag har klivit in i mitt nya jobb 
Där varje dag behandlar mig som en tornado 
Ungefär 

Jag har försökt komma fram till hur jag ska inreda mitt nya hem
Dagar och nätter har jag klurat 
Men det där med inredning är som sagt  ingenting som ligger mig varmt om hjärtat
Även om jag vill ha det väldigt trevligt
Det är att komma DIT som är problemet 

Jag har skaffat en säng 
I övrigt ser det ut som en sämre knarkarkvart
Om jag tänker mig hur en sådan skulle se ut

Av förklarliga och mer eller mindre 'acceptabla' skäl 
Har träningen inte varit fantastisk
Och inte har det spelat någon större roll


Jag har hållit till godo med sjukhusgymmet 
De dagar jag haft lite extra energi 
& inga andra akuta ärenden 

Jag har testat några av stans olika gym  
Varit kräsen
& igår köpte jag mitt första gotländska gymkort 
Inledde med ett ordentligt benpass
& idag svider det på alla ställen jag vill att det ska svida 
Ass to the sky !!

Nu ska jag betala räkningar.
Japp. Livet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar